Bussi vei meidät kohti konerivistöä ja arvuuttelimme, mikä olisi meidän 19 paikkainen koneemme kohti Luklaa. Pienen etsinnän jälkeen kone löytyi ja ryntäsimme koneeseen, koska kaikki halusivat istumaan vasemmanpuoleiseen ikkunarivistöön, sillä siltä puolelta konetta olisi parhain näkyvyys Nepalin upeaa vuoristoon. Pienen lämmityskäytön jälkeen lähdimme rullaamaan kohti kiitorataa ja nousu sujui pehmeästi.
Eturivin paikoilta pystyi seuraamaan kapteenin ja pilotin toimintaa esteettömästi. Lyhyen lennon jälkeen pilvien lomasta alkoivat pilkottaa upeat lumihuippuiset vuoret. Niitä ihaillessa matka meni leppoisasti, kunnes huomasimme, että muutaman Luklan yläpuolella tehdyn pyörähdyksen jälkeen kone kääntyi jälleen kohti Katmandua. Nyt koneen oikealla puolella istuvat saattoivat ihailla lumihuippuja.
Laskeutumisen jälkeen valtasimme lentokentän ravintolan suurimman pöydän ja kuulimme, että Luklan lennot ovat holdissa klo 12 asti. Pieni epätoivon hetki koitti mielissämme, kun kuulimme, että useaksi päiväksi oli luvattu pilvistä säätä ja niissä olosuhteissa laskeutuminen Luklaan ei onnistu.
Aamupalan jälkeen tyydyimme tappamaan aikaa erilaisin keinoin; lukien, korttia pelaten ja käsitöitä tehden. Pian matkanjohtajamme kuitenkin esitteli meille suunnitelman B, jos matka Meralle ei onnistuisi huonon sään vuoksi. Mieliala nousi heti ryhmässämme ja tuttu puheen solina sekä nauru raikuivat hetken päästä ravintolassa.
Klo on 11.45 paikallista aikaa ja edelleen odotamme, lähteekö lentomme. Nyt Luklan lennot ovat holdissa klo 15 asti... Nähtäväksi jää, mihin matkamme huomenna jatkuu.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti