On olemassa investointipäätöksiä, jotka pitää tehdä luovasti ja sydämellä. Tällaisten investointien takaisinmaksuaikaa voi olla mahdotonta laskea ja muutoinkin voi olla juuri sillä hetkellä vaikea perustella järkevästi investointipäätöstä. Hyväntekeväisyyssponsorointi on yksi tällainen investointi. Mutta onko ihan sattumaa, että Ruotsin yksi halutuimmista it alan työnantajista ja huippuvauhtia kasvava yritys, Chas Visual Management AB, on aktiivinen yhteiskuntavastuunkantaja ja mukana lukuisissa hyväntekeväisyysprojekteissa?
Charlie Hansson, yrityksen perustaja, joka valittiin vuonna 2009 ”vuoden yrittäjäksi” ja ”tulevaisuuden johtajaksi”, on määrätietoisesti rakentanut yritysbrändin, joka viestittää vastuunkantoa, innovatiivista, inspiroivaa ja hauskaa työympäristöä. Ei ihme, että alan fiksuimmat työntekijät haluavat Chasiin töihin. Tapasin Charlien talvella ja hän vitsaili että on aika helppo johtaa yritystä missä työskentelee alan parhaat tyypit, ja mihin yritykset melkein tappelevat että pääsisivät asiakkaiksi.
Kilpailu asiakkaista kotimarkkinoilla ja eteenkin vientimarkkinoilla on murhaavaa ja kovenee koko ajan. Hyvä tapa erottautua kilpailijoista on rakentaa brändi välittävästä yrityksestä. Kannattaa lähteä mukaan sponsoroimaan Kapua 2011 -projektia ja luoda uutta kilpailuetua.
- Johannes
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti