lauantai 12. kesäkuuta 2010

... väsymättä kulkee ja lakkaamatta puhuu

Jokainen tärkeä asia tarvitsee jonkun, joka väsymättä kulkee ja lakkaamatta puhuu.

Ei päivää, etteikö joku kysy Kapuasta. Olen pitänyt Kapua paitaa siitä saakka kun sen sain. Kirahvi kuva herättää kovasti lämpimiä tunteita. Postitinpa jopa yhden paidan torstai- illan viestintäkoulutuksen vetäjälle. Samalla lähti pankkisiirto mukana. Vaikka olen saavuttanut henkilökohtainen keräystavoitteeni, huomaan edelleen ajattelevani, ketä voisin seuraavaksi lähestyä. Laukussa pitäisi olla aina esite ja pankkisiirto, koska mitä yllävimmissä tilanteissa joku kysyy, koska oikein lähditkään sinne Arfikkaan ja miten varainkeräys on sujunut. Siihen aina joku porukasta kysyy mikä juttu se on. Näin naisen suusta toiselle ja jopa miehenkin, leviää Kapua- sanoma.

Kerroitte positiivisia kokemuksia kiipeilystä, onnittelut uusista kokemuksista. Kiipeily ei ole minun juttuni. Olen tuntureissa vaeltaja ja puskissa koluaja. Tulevana viikonloppuna pitäisi jaksaa hoitaa oma osuus Kytäjän Jukola -tapahtuman Venlojen viestistä ja tuoda viestikapula eli kartta seuraavan osuuden viestinviejälle. Aloitin v. 1982 Ounasvaaran Hiihtoseuran Venlajoukkueessa. Siitä saakka olen ollut mukana muutamaa välivuotta lukuunottamatta. Seurat ja joukkueet ovat vaihtuneet, mutta Jukolan tunnelma on pysynyt. Jukola on suunnistajien kesäjuhla. Suurin osa joukkueista on työpaikka- ja harrastelijaporukoita vaikkakin kärjessä on maailman huiput. Jos liikut Kytäjän suunnalla, tervetuloa seuramaan Venlojen ja Jukolan viestiä lauantai klo 14 alkaen sunnuntain aamupäivään.

Toinen kohokohta on elokuun 1. viikonlopun tunturisuunnistus, joka on tänä vuonna Saariselällä. Virallisissa tilastoissa se on minulle 19. kerta, mutta tosiasiassa olen kerran keskeyttänyt, kun lunta tuli puolisääreen ja kädet eivät enään suostuneet kääntämän kompassin hahloa. Pari kertaa olen ollut kilpailun järjestäjänä. Suunnistus on hyvää kestävyys harjoitusta Mulanjen valloitusta varten.

Seuraava tapahtuma onkin Mount Everestin varjossa valokuvanäyttelyn avajaiset Kemijärvellä 3.7. lauantaina. Riitan kapuaja 08 lisäksi odotan tapaavani siellä vanhoja työkavereita ja kemijärveläisiä tuttuja. Olen suunnitellut Kapua tuotteiden myyntiä avajaisissa.

Tiesitkö, että voit olla puhumatta, mutta et voi olla kommunikoimatta. Kapua paita päälle ja iloinen ilme kasvoille, niin kukaan ei voi vastustaa sinua. Onnistuneita varainkeräystilaisuuksia ja kokemuksia teille kaikille.

Kaarina kapuaja Savosta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti